Werkwijze
Heb je na het lezen van onze website het idee dat je bij ons aan het juiste adres bent, dan kun je je aanmelden via onze website of telefonisch. Het proces verloopt in 4 stappen:
1. Aanmelding
De aanmelding vindt plaats door middel van het invullen van het aanmeldformulier, via een verwijzing van een huisarts of bedrijfsarts of door de werkgever. Dit kan telefonisch of via de email. Het is ook altijd mogelijk eerst overleg te hebben met de verwijzer. Na telefonisch overleg wordt een intake in optie gezet. De intake kan pas definitief doorgaan als akkoord is gegeven van de werkgever om het traject te vergoeden. Dit doen we om teleurstelling te voorkomen en ook om geen onnodige tijd te verliezen in je proces.
Na het inplannen van de intake-optie komen wij graag in contact met de werkgever en de bedrijfsarts om onszelf voor te stellen en mee te nemen in het proces. Daarmee kunnen zij een goede beslissing nemen in het wel of niet vergoeden van het traject.
2. Intake
Voordat het intakegesprek plaats vindt, sturen wij de medewerker een intakeformulier, zodat we wat meer achtergrond informatie hebben voordat het intakegesprek plaatsvindt.
3. Behandeling
Na het intakegesprek wordt zo snel mogelijk gestart met het 12 weken durende herstelprogramma. Dit is een actief, doelgericht en gepersonaliseerd programma. Het bestaat uit diverse standaard onderdelen zoals klachtenreductie, cognitieve therapie en coaching en terugvalpreventie. Dit wordt op basis van de persoonlijke wensen en behoeftes uitgebreid met aanvullende modules (running therapie, yoga, mindfulness, ontspanning, job coach, voedingsadvies en personal training).
4. Nazorg
We streven ernaar je zo goed mogelijk te helpen, maar we weten ook dat je altijd weer tegen dingen aan kunt lopen nadat je klaar bent met je behandeling bij ons. Daarom bieden wij de mogelijkheid om altijd contact met ons op te nemen op het moment dat er dingen spelen waar je zelf niet uitkomt.